Online uw schade melden

Mijn verzekering

Een schade is al vervelend genoeg; daarom maken wij het melden van een schade graag zo eenvoudig mogelijk. Bovenal streven we naar een zo kort mogelijke afhandelingsperiode. U wilt immers snel weer van uw voertuig kunnen genieten. Daarom is het van belang dat u uw gegevens zo compleet mogelijk aanvult.
Log in op de Customer portal en kies het voertuig waarvoor u een schademelding wilt maken.

Benieuwd welke invloed de schademelding heeft op uw premie? Ook dit berekent u in de Customer portal met onze terugvalcalculator.

Veelgestelde vragen


Wat moet ik doen bij diefstal van mijn auto?

Is uw auto gestolen dan is het belangrijk dat u zo snel mogelijk handelt.

Krijg ik een vervangende Mercedes-Benz?
Indien uw auto gestolen is en u een WA-volledig cascoverzekering heeft, mag u maximaal 30 dagen gebruikmaken van vervangend vervoer via de officiële Mercedes-Benz dealer. Het moment dat uw auto is teruggevonden stopt het recht op vervangend vervoer.

Indien uw auto door een ongeval als totaal verloren moet worden beschouwd en u een WA-volledig cascoverzekering hebt, ontvangt u eveneens maximaal 30 dagen vervangend vervoer.

Wat moet ik doen als mijn auto total loss is?

Hoe u in dit geval handelt is afhankelijk van de oorzaak dat uw auto total loss is geraakt. Is dit door een aanrijding, een eenzijdig ongeval of vandalisme? Meld uw schade online, zoals omschreven bij de verschillende situaties, zodat wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Wanneer vul ik het Europees schadeformulier in?

U dient het Europees schadeformulier in te vullen als er sprake is van:

  • Schade door een aanrijding met een bekende of onbekende tegenpartij
  • Schade door diefstal, inbraak of vandalisme
  • Een eenzijdig ongeval (alleen als u een WA/ volledig casco (ook wel: all risk) verzekering heeft)

In het geval van autoruitschade is het niet nodig om het formulier in te vullen. U kunt dan direct contact opnemen met uw eigen Mercedes-Benz dealer.